UA-49499200-1
Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου 2020

Το πρώτο γλυπτό με θέμα την κοινωνικοοικονομική κρίση

29.4.2015_Το πρώτο γλυπτό με θέμα την κοινωνικοοικονομική κρίση

Τα αποκαλυπτήρια του γλυπτού «Κρίση» του  22χρονου εικαστικού Τάσου Νυφαδόπουλου πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 26 Απριλίου στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης.

Το κοινό αγκάλιασε με μεγάλο ενθουσιασμό το πρωτοποριακό γλυπτό ενώ οι πολλαπλοί συμβολισμοί του έγειραν τον προβληματισμό  των παρευρισκόμενων.
Κραυγή της κοινωνίας απέναντι στην κρίση

Το γλυπτό είναι ο τρόπος του γλύπτη, Τάσου Νυφαδόπουλου, να αποτυπώσει στη συλλογική μνήμη την κραυγή της κοινωνίας απέναντι στην κρίση. Φτιαγμένο από πρωτότυπα υλικά  – έχοντας  6,8 μέτρα μήκος, 3,4 μέτρα πλάτος και 3,7 μέτρα ύψος – αποτελεί μία δυνατή εικόνα, ένα ισχυρό σύμβολο που καθρεφτίζει τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στον άνθρωπο και την κοινωνία.

Κατορθώνει να θέσει στο προσκήνιο τον άνθρωπο πέρα από τις στατιστικές αναλύσεις και τους αριθμούς και να προβάλλει την αξία της ανθρώπινης ζωής. Σκοπός του είναι να περάσει ένα διαχρονικό και ταυτόχρονα διδακτικό μήνυμα για ολόκληρη την κοινωνία, καθώς κρίσεις θα παρουσιάζονται πολλές φορές στην ζωή μας κατά το ρουν της ιστορίας και οφείλουμε, μαθαίνοντας μέσα από τα λάθη μας, να τις προλαμβάνουμε και να τις αντιμετωπίζουμε έχοντας στο νου μας τις συνέπειες για το σύνολο της κοινωνίας αλλά και για τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά.
Το έργο «Κρίση» αποτελεί πλέον μέρος της κοινωνίας μας και μπορεί ο καθένας να το επισκεφτεί στην λεωφόρο Βουλιαγμένης 602 Α και Ιμέρας, να αλληλεπιδράσει μαζί του και να εμπνευστεί από αυτό.
Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης: «το έργο αυτό είναι άμεσα συνδεδεμένο με την εποχή μας»

Ο Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης, αναφέρει, μεταξύ άλλων, για το έργο του νεαρού γλύπτη:
«Αναμφίβολα, οι ιστορικοί του μέλλοντος θα καταγράψουν πως η πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα σημαδεύτηκε από μια πρωτοφανή, για περίοδο ειρήνης, οικονομική και κοινωνική κρίση, οι συνέπειες της οποίας ήταν οι εκ βάθρων διαταράξεις στις κοινωνικές ισορροπίες. Πράγματι, δεν υπάρχει πτυχή της κοινωνικής ζωής που να μη κραυγάζει το απόλυτο κοινωνικό αδιέξοδο, χιλιάδες οικογένειες πλήττονται οδηγούμενες σε εξαθλίωση, η ανεργία, ιδιαίτερα στους νέους, έχει φθάσει σε ύψη ρεκόρ, η δημόσια υγεία καταρρέει, ενώ υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Δε θα ήταν υπερβολή να ισχυριστούμε ότι η τρέχουσα οικονομικοκοινωνική κρίση επέχει μια ιδιότυπη θέση συνθηκών πολέμου με τους δικούς της “πεσόντες”. Το έργο του Τάσου Νυφαδόπουλου έρχεται να αποτίσει φόρο τιμής σε αυτούς τους “πεσόντες”. Βέβαια, ενώ το έργο αυτό είναι άμεσα συνδεδεμένο με την εποχή μας, αποκτά, όμως, ταυτόχρονα ένα διαχρονικό χαρακτήρα καθώς μας προτρέπει να προβληματιστούμε και να κοιτάξουμε με κριτική ματιά τις πράξεις και τις παραλείψεις που μας οδήγησαν σε αυτή την κρίση, αλλά και τα μέτρα που πάρθηκαν για την αντιμετώπισή της. Με άλλα λόγια, η σημασία του έργου δεν παύει με το πέρας της κρίσης, που εύχομαι να έλθει το συντομότερο δυνατό, αλλά αντίθετα γίνεται ακόμη πιο ισχυρή για δύο πολύ σημαντικούς λόγους:

(α) Έχοντας ως σημείο αναφοράς τα όσα απεικονίζει το γλυπτό, δε θα πρέπει ως κοινωνία να επιτρέψουμε στο μέλλον να κάνουμε τα λάθη που μας οδήγησαν σε αυτό το τέλμα και τα οποία είναι πάρα πολλά και πολυσυζητημένα.
(β) Ίσως μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε την ανάγκη να προσδώσουμε, ως κοινωνία, νόημα σε αξίες, όπως η αλληλεγγύη, η σεμνότητα, η αυτογνωσία, η φιλοπονία και η ενεργός συμμετοχή σε κοινωνικά θέματα».

Στην εκδήλωση των αποκαλυπτηρίων του γλυπτού πραγματοποιήθηκαν ομιλίες από τον δήμαρχο του δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης, Γιάννη Κωνσταντάτο, τον Καθηγητή του  τμήματος Οικονομικής και  Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου, Απόστολο Δεδουσόπουλο, την ποιήτρια Νέλλη Λαγάκου, τον γενικό διευθυντή της «MAPEI HELLAS», Σάββα Μακρυγιάννη, την υπεύθυνη επικοινωνίας του έργου, Δήμητρα Φωτοπούλου και τον εικαστικό Τάσο Νυφαδόπουλο.

 

Πηγή: naftemporiki.gr

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*