UA-49499200-1
Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020

Οι Δημοτικές Αρχές πετυχαίνουν αν έχουν δίπλα τους ενεργούς πολίτες

Πολλοί συζητούν στις παρέες τους διάφορες προτάσεις σχετικά με το τι μπορεί να γίνει στο Δήμο που ζουν. Επίσης συζητούν  απλά καθημερινά προβλήματα που υφίστανται στο Δήμο και που τα αγνοεί η Δημοτική Αρχή. Αυτές οι προτάσεις που πολλές απ’ αυτές είναι καινοτόμες και ευρηματικές, καθώς επίσης και τα προβλήματα καλό είναι να φθάνουν στον προορισμό τους, που δεν είναι άλλος από την εκλεγμένη Δημοτική Αρχή.

Η Δημοτική Αρχή  αν καταφέρει και συλλέξει και καταγράψει τις προτάσεις και τα προβλήματα που προαναφέραμε, θα έχει κάνει ένα τεράστιο βήμα βελτίωσης της καθημερινότητας. Αυτό απαιτεί την δημιουργία σχετικού Γραφείου ή Φορέα με την ονομασία «Γραφείο ενεργού πολίτη». Εκεί θα καταγράφεται το καθημερινό απλό πρόβλημα και θα προγραμματίζεται η έγκαιρη επίλυσή του, καθώς επίσης θα συλλέγεται η όποια καλή  καινοτόμα ιδέα ή πρόταση.

Δίνοντας λύση στο απλό καθημερινό πρόβλημα, ο Δήμος  αποχτά άλλη ανάσα και βηματισμό. Ο πολίτης εισπράττει τον απαιτούμενο σεβασμό και αρχίζει πλέον να εμπιστεύεται τους ανθρώπους, που διοικητικά ασχολούνται με τον Δήμο του. Ο πολίτης πρέπει να αισθάνεται την Δημοτική Αρχή ως δικό του άνθρωπο ως τον άνθρωπο που θα είναι συμπαραστάτης στο πρόβλημά του. Λέγοντας απλό καθημερινό πρόβλημα εννοώ :

  • Την λακκούβα του δρόμου
  • Το χαλασμένο πεζοδρόμιο
  • Τα σκουπίδια και τα χόρτα στην άκρη του δρόμου
  • Την βρώμικη παραλία
  • Την παράνομη στάθμευση αυτοκινήτου
  • Την γραφειοκρατία
  • Την μη επαφή και επικοινωνία με τον πολίτη.

Παράλληλα με την βελτίωση της καθημερινότητας πρέπει να καταβληθούν αξιόπιστες και ειλικρινείς προσπάθειες, ώστε να δημιουργηθεί μια αρμονική συνεργασία αιρετών και υπαλληλικού προσωπικού, που θα έχει σαν στόχο την βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη.

Επίσης δεν πρέπει να αγνοηθεί μία παράμετρος που παίζει σοβαρό αναπτυξιακό  ρόλο και ακούει στο όνομα προτεραιότητα. Ο προγραμματισμός πρέπει πάντα να είναι ορθολογικός και να λαμβάνει σοβαρά τις προτεραιότητες.

Μία Δημοτική Αρχή θα πετύχει αν καταφέρει και δημιουργήσει επίσης ομάδες ενεργών πολιτών. Η ενεργός συμμετοχή του πολίτη μπορεί να γίνει με:

  • Την συμμετοχή του στην λήψη σοβαρών αποφάσεων
  • Την ενημέρωσή του
  • Την  συναπόφαση στην δρομολόγηση επίλυσής προβλημάτων.
  • Την δημιουργία γνωμοδοτικών επιτροπών.
  • Την δημιουργία εθελοντικών ομάδων.
  • Την εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε συλλόγους.

Ο καθένας μας ως  κάτοικος ενός Δήμου, καλό είναι να δημοσιοποιεί τις προτάσεις του και να ασκεί την κριτική του στα κακώς κείμενα. Τα πράγματα οδηγούνται προς τα εμπρός και λύνονται τα προβλήματα, όταν οι εκλεγμένοι έχουν συμπαραστάτες αλλά και αυστηρούς κριτές καλοπροαίρετους ενεργούς πολίτες.

Σταυριανόπουλος Θεόδωρος, Μαθηματικός-MSc Ηθ. Φιλοσοφίας

ΥΓ. Η κάθε Δημοτική Αρχή φέρνει στις συνεδριάσεις του  Δημοτικού Συμβουλίου  προς συζήτηση και ψήφιση προτάσεις που συνήθως αυτή επιλέγει. Σε αυτά τα θέματα στις συνεδριάσεις του  Δημοτικού Συμβουλίου οι παρατάξεις προσπαθούν να ασκήσουν αντιπολιτευτική κριτική. Εκτιμώ ότι οι μειοψηφίες μπορούν να ασκούν  πιο ουσιαστική κριτική για προβλήματα που αφορούν το Δήμο και που δεν φθάνουν προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο και σίγουρα, τέτοια προβλήματα είναι πάρα πολλά. Όμως αυτά για να γίνουν αντιληπτά θα πρέπει οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της Αντιπολίτευσης να περπατήσουν στις γειτονιές. Το ίδιο μπορεί να γίνει και για αναπτυξιακές προτάσεις που δεν φθάνουν στο Δημοτικό Συμβούλιο από την Δημοτική Αρχή. Δηλαδή οι άλλες παρατάξεις δεν πρέπει να αρκούνται μόνο σε αυτά τα θέματα που προτείνει η πλειοψηφούσα παράταξη. Αν δεν γίνονται αποδεκτές οι προτάσεις τους να καταγγέλλονται με Δελτία Τύπου μέσω των ΜΜΕ. Διότι συνηθίζεται η θεματογραφία των συνεδριάσεων να σχηματίζεται κατά μέγιστο βαθμό από θέματα της πλειοψηφίας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*