UA-49499200-1
Κυριακή, 20 Ιουνίου 2021

Εγκρίθηκε το πρώτο κτίριο στο Ελληνικό – Hellinikon Sales Center (ΦΩΤΟ)

Η αρχιτεκτονική μελέτη του έργου «Ανέγερση νέου κτιρίου πολλαπλών χρήσεων με εμπορικό κατάστημα, χώρους συνάθροισης κοινού (αίθουσες συνεδριάσεων και διαλέξεων) και συναφείς χρήσεις (ενημέρωσης κοινού) εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγ. Κοσμά»» εγκρίθηκε, μεταξύ άλλων, στη σημερινή συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ), υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη.

Το «Κτίριο Πολλαπλών Χρήσεων με Εμπορικό Κατάστημα» / Hellinikon Sales Center είναι το πρώτο κτίριο που υλοποιείται στο πλαίσιο της «Ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά». Η ανέγερσή του θα πραγματοποιηθεί εντός της Ζώνης Ανάπτυξης «Γειτονιά Μαρίνας Αγίου Κοσμά» συνολικού εμβαδού 334.854,75 τ.μ.  του Μητροπολιτικού Πάρκου, η οποία αποτελεί τμήμα του παραλιακού του μετώπου στη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά.

Το Hellinikon Sales Center,  ένα διώροφο κτίριο συνολικού εμβαδού 840 τ.μ., πρόκειται να τοποθετηθεί μεταξύ του οικιστικού Πύργου Marina Residential Tower (στα βόρεια) και του Εμπορικού Κέντρου Marina Mall (στα νότια), ενώ ένας νοητός άξονας θα το συνδέει με τον Ανατολικό Αεροσταθμό (στα ανατολικά) του Φινλανδοαμερικανού αρχιτέκτονα E. Saarinen, κτίριο κηρυγμένο ως νεότερο μνημείο.

Η χρήση του νέου κτιρίου προορίζεται για την πληροφόρηση και ενημέρωση του κοινού μέσω διαδραστικών μέσων (virtual reality room), ειδικά διαμορφωμένων χώρων διαλέξεων και παρουσιάσεων, δημόσιων χώρων συνάθροισης κοινού, ενώ περιλαμβάνεται και ένα σημείο πώλησης.

Η αρχιτεκτονική μελέτη προβλέπει τη δημιουργία ενός «διάφανου στεγάστρου» σε ένα σύγχρονο και καινοτόμο κτίριο που τοποθετεί τις βασικές του λειτουργίες σε ένα επίπεδο το οποίο αιωρείται κάτω από τη σκιά του μεταλλικού στεγάστρου.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της αρχιτεκτονικής μελέτης, όπως κάποτε ο Ανατολικός Αερολιμένας αποτελούσε την «Πύλη Εισόδου» στην Ελλάδα για τον επισκέπτη, έτσι και τώρα το Sales Center φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως μία νέα σύγχρονη «Πύλη Εισόδου» εισάγοντας τον επισκέπτη, μέσω της οπτικής επαφής, στο Project της Ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πάρκου. Για τον λόγο αυτό, καθώς και για την επίτευξη απρόσκοπτης θέας όλου του παραλιακού μετώπου έως τον Πειραιά, το κτίριο εδράζεται σε ένα υπερυψωμένο κρηπίδωμα περίπου 1,5 μέτρα πάνω από το επίπεδο της υφιστάμενης στάθμης.

Στον περιβάλλοντα χώρο, η επιλογή των υλικών και των φυτεύσεων γίνεται με στόχο το έργο να αποκτήσει χαρακτήρα φιλικό προς το φυσικό περιβάλλον και να μειωθεί στο ελάχιστο το οικολογικό του αποτύπωμα. Αντίστοιχα, η παλέτα φύτευσης αποτελείται από είδη με χαμηλές υδατικές ανάγκες, δοκιμασμένης αντοχής στο μικροκλίμα της περιοχής μελέτης και τις συνθήκες γειτνίασης με τη θάλασσα.