UA-49499200-1
Τετάρτη, 15 Αύγουστος 2018

Τρεις τροφές που δεν γνωρίζατε ότι είναι υπερτροφές

Δεν υπάρχει ακριβώς ορισμός για το τι είναι υπερτροφή και τι όχι, ωστόσο μια καλή αρχή είναι να καταναλώνουμε τροφές που μας κάνουν να νιώθουμε καλά, με ενέργεια, κι έχουν υψηλή διατροφική αξία, με βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Υπάρχουν κι άλλες υπερτροφές, όμως, πέρα από τα goji berry και τα κράνμπερι.

Πεκάν
Μοιάζουν με τα καρύδια, είναι πολύ διαδεδομένα στην Αμερική, ενώ στη χώρα μας όχι τόσο, και είναι πλούσια σε μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε, η οποία καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες και συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης της ωχράς κηλίδας, της λιπώδους διήθησης ήπατος, του καταρράκτη και του διαβήτη τύπου 2, όπως και μερικών ειδών καρκίνου. Ταιριάζει πολύ στα δημητριακά πρωινού, αλλά και στο γιαούρτι, ενώ μπορείτε να το τρίψετε και να το συνδυάσετε με ψάρι, πανάροντάς το, και να ανεβάσετε τη διατροφική του αξία. Ταιριάζει και σε smoothies, ενώ υπάρχει και βούτυρο πεκάν.

Βρώμη
Η βρώμη είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και σύμφωνα με έρευνες μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, την κακή χοληστερόλη, ενώ βοηθά και στον έλεγχο σακχάρου του αίματος. Αυτό που την κάνει ακόμη πιο ιδιαίτερη είναι ότι περιέχει ένα συγκεκριμένο είδος διαλυτών φυτικών ινών, τις βήτα-γλυκάνες, που φαίνεται ότι συμβάλλουν στην προστασία από καρδιακές παθήσεις. Ταιριάζει στο πρωινό με γάλα, στα smoothies, ενώ μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε και στο φαγητό, φτιάχνοντας π.χ. μπιφτέκια με βρώμη αντί για ψωμί.

Κεφίρ
Θυμίζει κάτι ανάμεσα σε γάλα και γιαούρτι και τα τελευταία χρόνια ακούγεται πολύ. Ο λόγος είναι ότι αποτελεί προϊόν ζύμωσης, που σημαίνει ότι είναι πλούσιο σε προβιοτικά, δηλαδή καλά βακτήρια, εξαιρετικά ωφέλιμα για την πέψη, το έντερο και τη συνολική υγεία, αλλά και ασβέστιο που κάνει καλό στα οστά. Σε αυτά προσθέστε και την πρωτεΐνη κι έχετε μια σούπερ δυναμωτική και υγιεινή τροφή. Το καλύτερο είναι να καταναλώνετε καθημερινά μια προβιοτική τροφή, όπως κεφίρ, ξινολάχανο, γιαούρτι κ.ο.κ. Κάντε την αρχή με το κεφίρ και δοκιμάστε το στο smoothie σας μαζί με μύρτιλα και μέλι.

 

 

Πηγή: clickatlife.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*