UA-49499200-1

Τεχνικές διαχείρισης της δυσλεξίας

Σε προηγούμενο άρθρο αναφερθήκαμε στον ορισμό της δυσλεξίας και δώσαμε μια ιδέα για τις δυσκολίες των παιδιών που έχουν αυτήν την ιδιαιτερότητα.

Στο παρόν άρθρο θα προτείνουμε ενδεικτικά κάποιες τεχνικές που θα κάνουν ευκολότερο τη μελέτη των παιδιών αλλά θα βοηθήσουν και την ψυχολογία τους.

Τα παιδιά με δυσλεξία εξαιτίας της δυσκολίας που αντιμετωπίζουν με το γραπτό λόγο, μαθαίνουν ευκολότερα μέσα από εικόνες. Επομένως:

  1. Οπτικοποιήστε τις πληροφορίες που δίνετε στα παιδιά.
  2. Χρησιμοποιήστε σχεδιαγράμματα.
  3. Χρωματίστε και υπογραμμίστε ότι είναι πιο σημαντικό.

Ο μεγάλος όγκος πληροφοριών προκαλεί άγχος στα παιδιά αυτά. Επίσης δυσκολεύονται στο να συγκρατήσουν λεπτομέρειες αλλά και στην ανάπτυξη του γραπτού λόγου. Έτσι:

  1. Κατακερματίστε τον όγκο των όσων έχουν να διαβάσουν.
  2. Μην επιμένετε στις λεπτομέρειες.
  3. Προτιμήστε την προφορική εξέταση.
  4. Κάντε συχνά διαλείμματα.
  5. Χρησιμοποιείστε πολυμέσα.

Τα παιδιά με δυσλεξία επειδή ματαιώνονται συχνά, συνηθίζουν να έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και να μην πιστεύουν πολύ στον εαυτό και τις δυνατότητές τους. Κατ’ επέκταση είναι πολύ σημαντικό να τα ενισχύσουμε ψυχολογικά και να δώσουμε έμφαση τις ικανότητές τους. Στήριξη χρειάζεται και η οικογένειες αυτών τον παιδιών. Άρα:

  1. Ενισχύστε την αυτοεκτίμησή τους.
  2. Αποδεχτείτε το διαφορετικό τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τα πράγματα.
  3. Προτρέψτε τα να ασχοληθούν με την τέχνη.
  4. Δώστε έμφαση στα θετικά στοιχεία της δυσλεξίας.
  5. Επιστρατεύστε όλη σας την υπομονή.
  6. Αποδεχτείτε άκριτα τα παιδιά.
  7. Αντιμετωπίστε έγκαιρα τις δυσκολίες των παιδιών.
  8. Η συνεργασία σχολείου, γονιών και θεραπευτών είναι πάντα προς όφελος του παιδιού.
  9. Στηρίξτε ψυχολογικά την οικογένεια.
  10. Οι προσδοκίες σας όσον αφορά το επαγγελματικό και ακαδημαϊκό μέλλον των παιδιών αυτών, πρέπει να είναι ρεαλιστικές. Καλό είναι να έχουν ως στόχο την ψυχική ισορροπία του παιδιού, τις κλίσεις και τα ταλέντα του.
  11. Αναζητήστε εξατομικευμένη βοήθεια από ειδικούς.

Τα παιδιά με δυσλεξία μπορούν να γίνουν εξαιρετικά ευτυχισμένοι και επιτυχημένοι ενήλικες. Αρκεί να τους δοθεί η ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις εξαιρετικές τους ικανότητες.

Σοφία Τσεκούρα, Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής – Ειδική Παιδαγωγός

Check Also

Το Παραμύθι και η συμβολή του στην ανάπτυξη του Παιδιού

Η λέξη παραμύθι προέρχεται από τη λέξη παραμυθία που στα αρχαία σήμαινε παρηγοριά. Τα παραμύθια …

G-EZ117CQG76