UA-49499200-1
Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2020

Με το άσβεστο φεγγάρι του Μάνου Χατζιδάκι

24.9.2014_Με το άσβεστο φεγγάρι του Μάνου ΧατζιδάκιΜε στόχο την επαναπροσέγγιση των έργων που υπάρχουν στο επίσημο αρχείο του, αλλά και τη γνωριμία με μια σειρά από ανέκδοτα έργα του, η συστηματική παρουσίαση των μουσικών έργων του Μάνου Χατζιδάκι ξεκινά από το Ηρώδειο, με δύο συναυλίες που φέρουν τον τίτλο «Τρόποι του φεγγαριού».

Σήμερα και αύριο, Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου, στις 9 το βράδυ, αξέχαστα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι αλλά και ανέκδοτο μουσικό υλικό θα πλημμυρίσουν τη σκηνή του Ηρώδειου, με την καλλιτεχνική επιμέλεια του γιου του μεγάλου δημιουργού, Γιώργου Χατζιδάκι, ο οποίος επιμελείται το έργο του συνθέτη, πραγματοποιώντας εκατοντάδες συναυλίες και επανεκδόσεις των έργων του.

Στο πρώτο μέρος των δύο συναυλιών, θα παιχτεί για πρώτη φορά το ανέκδοτο soundtrack της ταινίας του G. Ferrara, «Facciadispia»,  από την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΝΕΡΙΤ και το Μουσικό Σύνολο Χατζιδάκις, με αρχιμουσικό τον Λουκά Καρυτινό. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει μια επιλογή από τα διασημότερα  τραγούδια, που ο συνθέτης χάρισε στον παγκόσμιο κινηματογράφο, τα οποία θα ερμηνεύσουν η Έλλη Πασπαλά και ο Vassilikos.

Ένας αστός παρατηρητής, που απέφευγε τη δημοσιότητα
Ο Μάνος Χατζιδάκις (1925 – 1994), ο κορυφαίος μουσικοσυνθέτης, διανοούμενος και ποιητής, με την καίρια θέση στα κοινωνικά θέματα της χώρας, το αστείρευτο χιούμορ και τη θαρραλέα καυστική άποψη, θεωρείται ο πρώτος, που συνέδεσε με το έργο του (θεωρητικό και συνθετικό) τη λόγια μουσική με τη λαϊκή μουσική παράδοση, διατηρώντας πάντα τη συναίσθηση ότι ο ίδιος είναι μη λαϊκός, ένας αστός παρατηρητής.

Παράλληλα, προσέγγιζε τον όρο «λαϊκό» αυστηρά, αποδίδοντάς του μία σαφή και αφαιρετική έννοια, πέρα από τις συνήθεις κοινοτοπίες. Έλεγε: «… Και για να εξηγηθούμε, όταν λέω κάτι λαϊκό, δεν το εννοώ και για τον Λαό. Κατά σύμπτωση, ο Λαός, κάθε άλλο, παρά λαϊκός είναι. Τα μπουζούκια, οι μπαγλαμάδες και οι ζουρνάδες, είναι η συνήθειά του. Εμένα, με ενδιαφέρουν εκείνες οι λίγες, οι μοναδικές του στιγμές που ζει, χωρίς καλά καλά να καταλαβαίνει την αλήθεια του. Είναι οι στιγμές, που είναι σκέτα άνθρωπος, χωρίς τη βία του Χρόνου, χωρίς την αγωνία του Χώρου, χωρίς τη φθορά της Τάξης του…».
Η τοποθέτησή του αυτή τον οδήγησε να αναζητεί για τη μουσική του ένα περιεχόμενο ουσιαστικό και μία γνήσια σχέση με τον κόσμο. Αδιαφορούσε για το ελαφρό τραγούδι, αυτό που δεν εκφράζει μία βαθύτερη ανάγκη του ανθρώπου, ενώ για τον ίδιο λόγο, αποκήρυξε μεγάλο μέρος του «λαικότροπου» έργου του, γραμμένου κατά βάση για τον ελληνικό κινηματογράφο.
Το 1961, η μεγάλη επιτυχία «Ποτέ την Κυριακή» του Ζυλ Ντασέν του χάρισε το Όσκαρ για το τραγούδι «Τα παιδιά του Πειραιά», αλλά και παγκόσμια δημοσιότητα, την οποία προσπαθούσε να αποφύγει με κάθε τρόπο, θεωρώντας ότι τον εμπόδιζε να διαμορφώσει ο ίδιος τη σχέση του με τον ακροατή του. «Μου στέρησε τη δυνατότητα να ’χω τη σωστή επαφή με τον κόσμο… Και ο κόσμος, επί ένα μεγάλο διάστημα, εισέπραττε κάτι που ήταν απ’ έξω από το τραγούδι κι όχι από μέσα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πληροφορίες
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη – Αθήνα, τηλ.: 210 3241807. Τιμές εισιτηρίων: διακεκριμένη ζώνη: 70 ευρώ, Α΄ ζώνη: 55 ευρώ, Β΄ ζώνη: 40 ευρώ, Γ΄ ζώνη: 30 ευρώ, άνω διάζωμα: γενική είσοδος: 22 ευρώ, φοιτητικά – ΑΜΕΑ: 15 ευρώ (διατίθενται σε περιορισμένο αριθμό). Προπώληση: Тickеt Sеrviсеs: Πανεπιστημίου 39 (εντός Στοάς Πεσμαζόγλου), καταστήματα Public, τηλεφωνικά: 210 7234567, ηλεκτρονικά: ticketservices.gr.

 

Πηγή: naftemporiki.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*