UA-49499200-1

2,6 εκατ. ευρώ για την «Ανάπλαση Κέντρου Σπάρτης» με υπογραφή Νίκα

Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, χθες Δευτέρα 5 Απριλίου 2021, υπέγραψε την ένταξη έξι σημαντικών έργων σε ισάριθμους Δήμους, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Πελοπόννησος 2014-2020, συνολικού προϋπολογισμού: 14.586.164,96 ευρώ.

Ένα από αυτά αφορά την «Ανάπλαση Κέντρου Σπάρτης», με συνολικό προϋπολογισμό 2.611.200,00 ευρώ. Ένα έργο σημαντικό για την πόλη της Σπάρτης, το οποίο πρόκειται να την αναβαθμίσει, δίνοντας της παράλληλα μια ισχυρή ταυτότητα ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια.

Λίγα λόγια για το έργο
Η Πράξη αφορά στην ανάπλαση του κέντρου της πόλης της Σπάρτης και συγκεκριμένα, κεντρικού τμήματος της Οδού Παλαιολόγου. Η συνολική έκταση της περιοχής παρέμβασης είναι 10.900 τ.μ. Με την ανάπλαση της συγκεκριμένης οδού θα προκύψει μια νέα ιεράρχηση του οδικού δικτύου, με τη διαμόρφωση ενός δακτυλίου και την εγκαθίδρυση συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο, ώστε να υπάρξει απομάκρυνση των διαμπερών ροών.

Η οδός Παλαιολόγου στο τμήμα από Ευαγγελιστρίας μέχρι Βρασίδου, διαμορφώνεται ως αμφίδρομος με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,5 μέτρων. Ο άξονας της οδού μετατοπίζεται αρμονικά προς το εσωτερικό της οδού, με την κατάργηση της κεντρικής νησίδας και τον περιορισμό του πλάτους κυκλοφορίας και στάθμευσης. Παράλληλα, χωροθετούνται θέσεις φορτοεκφόρτωσης για την τροφοδοσία των καταστημάτων, με ωράριο που θα αποφασίσει με κανονιστική απόφαση το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Σπάρτης, αλλά και βραχυπρόθεσμης (5λεπτης) στάθμευσης για την εξυπηρέτησης των καταστημάτων.

Στο υπόλοιπο τμήμα της οδού διαπλατύνονται τα πεζοδρόμια, χωροθετείται μονόδρομος ποδηλατόδρομος πλάτους 1,5 μέτρου ένθεν και ένθεν της οδού και δημιουργούνται παρτέρια πρασίνου και υψηλής φύτευσης. Επιπρόσθετα, πραγματοποιείται αναδιαμόρφωση του κόμβου με προτεραιότητα στους ευάλωτους χρήστες, τους πεζούς, τους ποδηλάτες και δευτερευόντως στη μηχανοκίνητη κυκλοφορία. Πρόκειται για μια ενιαία με τα πεζοδρόμια επιφάνεια με χαρακτηριστικά κοινόχρηστου χώρου (shared space).

Βάσει των παραπάνω επέρχεται περιορισμός της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας σε διαμορφωμένο χώρο ο οποίος οριοθετείται από διαφορετικά υλικά στο ίδιο ύψος με το πεζοδρόμιο ενώ για την καλύτερη οργάνωση του χώρου τοποθετούνται μεταλλικά κιγκλιδώματα τύπου Π που προσδιορίζουν τα όρια κίνησης, αλλά και αποτρέπουν την παράνομη στάθμευση. Η μορφή του κόμβου είναι τέτοια που το σύνολο των οχημάτων υποχρεώνεται να κινείται με χαμηλή ταχύτητα και έτσι η διασταύρωση γίνεται πιο ασφαλής για τον πεζό, φυσικά και για τα αυτοκίνητα.

Τέλος, στην αρχή και στο τέλος της παρέμβασης χωροθετούνται θέσεις για ΑΜΕΑ διαστάσεων 3,5 επί 5,5 μέτρα, ενώ το υπόλοιπο τμήμα της οδού παραμένει όπως είναι σήμερα.

Ο Περιφερειάρχης κ. Παναγιώτης Νίκας σε ανακοίνωσή του τόνισε: «Τα έργα είναι των Δημάρχων, οφείλονται στις προσπάθειές τους να κάνουν τις μελέτες, να τα επιβλέψουν και να τα συντηρούν. Δίνω συγχαρητήρια σε όλους τους Δημάρχους για αυτήν τους την προσπάθεια και τους παρακαλώ να επισπεύσουν τις διαδικασίες δημοπράτησης, καθώς και να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των έργων, διότι αυτή ελέγχεται από υπηρεσίες της ΕΕ. Η υποχρέωση της Περιφέρειας είναι να μοιράζει δίκαια και κατά τις ανάγκες τα χρήματα των Ευρωπαίων φορολογουμένων και εγώ προσωπικά έχω υποσχεθεί ότι θα είμαι συμβοηθός και αρωγός στην προσπάθεια των Δήμων, οι οποίοι είναι και οι μεγάλοι δικαιούχοι των έργων. Ας μην ξεχνάμε ότι όλοι τον ίδιο λαό υπηρετούμε».

Ο Δήμαρχος Σπάρτης κ. Πέτρος Δούκας συγχαίρει όλους όσους εργάστηκαν για την ολοκλήρωση της μελέτης, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: « Ο προτεινόμενος ανασχεδιασμός της παρούσας ανάπλασης θα είναι το πρώτο καθοριστικό βήμα, για να αποκτήσει η πόλη της Σπάρτης μια ισχυρή κεντρική περιοχή αναφοράς, αντάξια της ιστορίας της και του παγκοσμίου φήμης ονόματός της».

Check Also

Στην Καλαμάτα το 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ελληνική Γεωργία

Το 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανάπτυξη της Ελληνικής Γεωργίας, είναι γεγονός και θα πραγματοποιηθεί …

G-EZ117CQG76